SEO toho umí mnohem více než zlepšit hodnocení webu z pohledu vyhledávačů.
Pokud má fungovat, je SEO (a s ním i linkbuilding) totéž co dokonalá marketingová strategie. Proto je jeho výsledkem lepší image firmy, posílení značky, zvýšení známosti, důvěryhodnosti, prestiže apod. Budete prostě vypadat líp – a vyhledávače si toho všimnou.
Jak na to? Mnohé odhalí 8 SEO tipů, které se objevily na Moz Blogu.
Tady jsou!
#1 Nabídněte něco, co je nejlepší
Vaše nabídka, produkt nebo služba musí být lepší než konkurenční. SEO pak bude mnohem snazší.
Lidé rádi chválí, pokud je co. S nejlepším produktem či službou získáte mnoho offline i online ohlasů, máte větší šance na reference a externí linky, které budou vznikat naprosto přirozeně.
#2 Pečujte o zákazníky, jak nejlépe umíte
Můžete mít nejlepší nabídku, ale pokud vám bude chybět zákaznická péče, těžko z ní vytěžíte maximum. Špatná zákaznická péče poškodí nejenom image vaší firmy a značky, ale i SEO.
Dobrá nálada, pozitivní přístup a úsměv by měl být samozřejmostí i každého, kdo přichází do styku se zákazníky, offline i online.
#3 Dejte lidem to, co lidé hledají
Soustřeďte se na svoji cílovou skupinu, zaměřte se na to, co ji zajímá. Pátrejte po tom, co lidé hledají, a dejte jim to. Najděte v online světě místa, kde se lidé z vaší cílové skupiny pohybují, a komunikujte s nimi tam, kde jsou.
Poznejte svoji cílovou skupinu, jedině tak ji můžete oslovit a budovat s ní vztah. Jedině tak můžete dělat dobře SEO.
Pokud půjde o SEO a vyhledávání ve vyhledávačích, typický dotaz bude znít jednoduše. Vyhledávající bude očekávat jednoduchou odpověď. POZOR, tím to nekončí!
Dá se čekat, že se svým dotazem (a odpovědí) půjde na sociální média a bude o tom mluvit s ostatními, bude se ptát, bude chtít podrobnosti. To je jeden z důvodů, proč být na sociálních sítích. Jako firma dostanete možnost zapojit se do rozhovoru k tématu.
Nezapomeňte přitom na to, že na sociální sítě lidé chodí především z mobilních zařízení. Musíte být také mobilní, musíte být responzivní.
Jak na sociální sítě? Existují 3 elementární pravidla, která byste měli dodržet.
#5 Napojte se na influencery
Influencery najdete na sociálních sítích, mají kolem sebe řady fanoušků a followerů, navíc, často jsou napojeni na další influencery a také autoritativní weby. Navázat partnerský vztah s influencery svého oboru je jedna z nejlepších věcí, kterou můžete udělat pro své SEO i svoji značku.
Jak navázat vztah s influencery? Stejně jako s jakýmkoliv jiným člověkem. Jsou to totiž lidé, vždy mějte na mysli konkrétního člověka na druhé straně dráhu. A také počítejte s tím, že mezi lidmi se nic nevyrovná osobnímu kontaktu.
#6 Komentujte, diskutujte, přispívejte
Najděte blogy, které se zabývají tím, co vy. Staňte se fanoušky těchto blogů, komentujte příspěvky. Zapojte se do komunity s vaším tématem, buďte aktivní v tematických skupinách a diskuzních fórech.
Zapomeňte na komentářový spam, ten nikomu radost neudělá. Ten byl také důvodem, proč na tuto techniku linkbuildingu vyhledávače slyší méně a méně. Nesnažte se za každou cenu umísťovat linky (většinou jsou stejně s atributem nofollow), přesto buďte tam, kde se mluví o vašem tématu. A ukažte se tam jako ti, kteří mají co říct.
#7 Guest blogging – ano, ale ne kvůli linkům
Guest blogging (Guest Posting) by měl být především způsob, jak budovat svoji značku, povědomí o své firmě nebo o sobě. Je to také cesta, jak navázat vztahy s influencery, redaktory, novináři a zástupci médií. Pokud budete Guest Blogging dělat korektně, jako vedlejší efekt získáte i linky.
Guest blogging znamená tvořit obsah, který je hodnotný, a umísťovat ho jinde než na svůj web. Pokud chcete Guest blogging dělat tak, že link na svůj web obklopíte textem bez nějaké informační hodnoty, raději ho nedělejte.
Více o Guest bloggingu…
#8 Tvořte obsah, v různých podobách
Pokud se řekne obsah/content, myslí se text, ale také obrázky a fotografie, video nebo nejrůznější příspěvky na nejrůznějších sociálních sítích.
Obsah je ještě víc. Je to všechno, co se točí kolem vaší značky, vaší firmy, vašeho jména. Je to design i sdělení, je to image, vnímání, je to každý jednotlivý blogový příspěvek stejně jako každý jednotlivý telefon se zákazníkem. Obsah není jen online, je to i to, co se točí kolem vaší značky v offline světě. Je to vše, co vede nebo může vést k tomu, jak vnímá, vidí a hodnotí firmu kdokoliv, kdo není její součástí.
Experimentujte s různými typy obsahu. Pokud jde o SEO, bude hrát hlavní roli text, ale to, co text prodávají, jsou obrázky. Slova bez obrázků v online světě snadno přehlížíme. Obrázky slova podpoří, stejně tak video a možná ještě víc.
Zdroj: Moz Blog