Linky ze sociálních sítí jsou také linky. Vyhledávače s nimi sice počítají jinak než s linky umístěnými jinde na internetu, ale počítají s nimi. Se sociálními sítěmi musejí počítat i firmy, nejenom kvůli odkazům samotným. Na sociálních sítích se totiž pohybují lidé, zákazníci a klienti. Tady je možné s nimi budovat vztah, komunikovat a bavit se s nimi.
1. Buď tam
Buď tam – bez toho to nepůjde. Nestačí účet, ale je potřeba aktivita. Musíš sledovat, co se děje, abys mohl včas reagovat. Na sociálních sítích se žije téměř v reálném čase. Každý dotaz, každý příspěvek je záhy neaktuální.
2. Buď člověk
Buď člověk – sociální média jsou média lidí. Jsou tady lidé, kteří očekávají, že zde potkají lidi, žádné roboty. Není tu místo pro automatické odpovědi, ani reklamní masáž a nepřetržitou očividnou propagaci značky, produktů a služeb.
3. Buď proaktivní
Buď proaktivní – staň se součástí své online komunity. Pokud padne na sítích otázka z tvého oboru, měl bys na ni odpovědět. Měli by ses stát tím, za kým lidé chodí pro odpovědi.
Nezapomeň přitom na to, že na sociální sítě lidé chodí především z mobilních zařízení. Musíš být také mobilní, musíš být responzivní.
Zdroj: LINKBUILDING POLOPATĚ a s kloboukem (ukázka z knihy)
Hodnocení: