Guest posting, který funguje a bude fungovat i nadále

„Guest posting je zapovězený, stal se spamem,“ prohlásil Matt Cutts z Google již v roce 2014.

Jenže není Guest posting jako Guest posting. Matt později své prohlášení mnohokrát doplnil. Mj. řekl, že spamem nemá na mysli blogy s více redaktory s vysoce hodnotným obsahem, které jsou jistě přínosné a užitečné (nejenom pro SEO a linkbuilding). Guesting posting tedy stále funguje a bude fungovat i nadále. Jen se nesmí dělat pouze kvůli linku.

Co to vlastně je Guest posting?

Guest posting (také Guest blogging) je součástí Content marketingu. Jde o tvorbu obsahu a jeho distribuci mimo vlastní web. Jednoduše napíšete článek nebo blogový příspěvek a publikujete ho na cizím blogu nebo online magazínu. Můžete, ale nemusíte za to dostat zaplaceno. Můžete, ale nemusíte v textu umístit link na svůj web.

Guest posting – jak na to?

Aby měl Guest posting smysl je nanejvýš důležité kde je obsah publikovaný. Externí web, blog nebo magazín musí být kvalitní, autoritativní a důvěryhodný. Měl by mít dostatečnou návštěvnost a čtenáře, kteří mají i o vás. Ideálně by se měl zabývat stejným oborem, tématem a problematikou jako vy.

Rozhodně nejde o ony nechvalně proslulé PR články, které se v počátcích linkbuildingu umísťovaly na tzv. PR webech. Tyto tzv. PR články a PR weby dokážou vyhledávače snadno rozpoznat a vás za spolupráci s nimi penalizovat.

Na druhé straně může mít Guest bloging podobu, která bude prospěšná nejenom z hlediska SEO a linkbuildingu, ale pomůže budovat vaši autoritu, posílí vaši značku, zvýší povědomí o vás a vaší firmě. Efektivní podoba Guest postingu nebude daleko od odborných článků umísťovaných v oborových médiích, které jsou součástí klasických PR aktivit, tedy aktivit digitálního PR.

Stejně jako ostatní techniky linkbuildingu, ani Guest posting nebude dlouhodobě fungovat, pokud ho budeme provádět pouze s vidinou zisku linku.

Spamování není žádoucí, nelíbí se nikomu, ani vyhledávačům. Více video Matta Cuttse:

Guest blogging, který funguje, znamená vytváření kvalitního, originálního a hodnotného obsahu, který bude uzpůsobený čtenářům daného webu a daný web bude maximální kvalitní.

Více napoví video Matta Cuttse:

Jak na Guest posting?

Držte se 7 pravidel efektivního Guest postingu

Guest posting – co rozhodně nedělat?

  • Nespamujte, neumísťujte svůj obsah všude a už vůbec ne obsah, který nemá žádnou hodnotu.
  • Nepublikujte tentýž obsah na několika různých webech, blozích nebo magazínech.
  • Nevnímejte Guest posting pouze jako způsob, jak získat link.

Co získáte Guest postingem?

Guest posting rozhodně není jednoduchá technika k získání linku, není to ani jednoduchá technika. Vyhledat vhodný web, nabídnout spolupráci, navázat vztah, a nakonec i vytvořit samotný příspěvek tak, aby měl nějakou hodnotu a čtenáři daného webu ho přivítali s nadšením… To vyžaduje hodně úsilí, času, zkušeností a znalostí, ale vyplatí se to. Pokud Guest blogging děláte dobře, můžete se těšit z toho, co vám přinese. A co to je? Jaké jsou přínosy Guest bloggingu?

  • Oslovíte širší publikum.
  • Navážete novou spolupráci.
  • Podpoříte svoji důvěryhodnost.
  • Zlepšíte vnímání svého jména a značky.
  • Zvýšíte svoji prestiž a autoritu.
  • Posílíte autoritu svého webu.
  • Zvýšíte návštěvnost svého webu.
  • Zapůsobíte i na sociálních sítích.

Zdroje/další informace:

Hodnocení článku: Uděluji hvězdičku!Pěkné, zaslouží si dvě hvězdičky.Super, tři hvězdičky jsou na místě.Hned čtyři hvězdičky a krůček k dokonalosti.Dokonalé. Maximální hodnocení, maximum hvězdiček. (průměr: 5,00 z 5, hodnoceno: 2x)

O článku
Guest posting, který funguje a bude fungovat i nadále
Název
Guest posting, který funguje a bude fungovat i nadále
Popis
Guest posting, ani jiné techniky linkbuildingu, nebudou efektivní, pokud se dělají jen kvůli linku. Spamování není žádoucí. Přesto Guest posting může fungovat.
Autor
Vydavatel
OMETC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *