„Guest posting je zapovězený, stal se spamem,“ prohlásil Matt Cutts z Google již v roce 2014.
Jenže není Guest posting jako Guest posting. Matt později své prohlášení mnohokrát doplnil. Mj. řekl, že spamem nemá na mysli blogy s více redaktory s vysoce hodnotným obsahem, které jsou jistě přínosné a užitečné (nejenom pro SEO a linkbuilding). Guesting posting tedy stále funguje a bude fungovat i nadále. Jen se nesmí dělat pouze kvůli linku.
Co to vlastně je Guest posting?
Guest posting (také Guest blogging) je součástí Content marketingu. Jde o tvorbu obsahu a jeho distribuci mimo vlastní web. Jednoduše napíšete článek nebo blogový příspěvek a publikujete ho na cizím blogu nebo online magazínu. Můžete, ale nemusíte za to dostat zaplaceno. Můžete, ale nemusíte v textu umístit link na svůj web.
Guest posting – jak na to?
Aby měl Guest posting smysl je nanejvýš důležité kde je obsah publikovaný. Externí web, blog nebo magazín musí být kvalitní, autoritativní a důvěryhodný. Měl by mít dostatečnou návštěvnost a čtenáře, kteří mají i o vás. Ideálně by se měl zabývat stejným oborem, tématem a problematikou jako vy.
Rozhodně nejde o ony nechvalně proslulé PR články, které se v počátcích linkbuildingu umísťovaly na tzv. PR webech. Tyto tzv. PR články a PR weby dokážou vyhledávače snadno rozpoznat a vás za spolupráci s nimi penalizovat.
Na druhé straně může mít Guest bloging podobu, která bude prospěšná nejenom z hlediska SEO a linkbuildingu, ale pomůže budovat vaši autoritu, posílí vaši značku, zvýší povědomí o vás a vaší firmě. Efektivní podoba Guest postingu nebude daleko od odborných článků umísťovaných v oborových médiích, které jsou součástí klasických PR aktivit, tedy aktivit digitálního PR.
Stejně jako ostatní techniky linkbuildingu, ani Guest posting nebude dlouhodobě fungovat, pokud ho budeme provádět pouze s vidinou zisku linku.
Spamování není žádoucí, nelíbí se nikomu, ani vyhledávačům. Více video Matta Cuttse:
Guest blogging, který funguje, znamená vytváření kvalitního, originálního a hodnotného obsahu, který bude uzpůsobený čtenářům daného webu a daný web bude maximální kvalitní.
Více napoví video Matta Cuttse:
Jak na Guest posting?
Držte se 7 pravidel efektivního Guest postingu
Guest posting – co rozhodně nedělat?
- Nespamujte, neumísťujte svůj obsah všude a už vůbec ne obsah, který nemá žádnou hodnotu.
- Nepublikujte tentýž obsah na několika různých webech, blozích nebo magazínech.
- Nevnímejte Guest posting pouze jako způsob, jak získat link.
Co získáte Guest postingem?
Guest posting rozhodně není jednoduchá technika k získání linku, není to ani jednoduchá technika. Vyhledat vhodný web, nabídnout spolupráci, navázat vztah, a nakonec i vytvořit samotný příspěvek tak, aby měl nějakou hodnotu a čtenáři daného webu ho přivítali s nadšením… To vyžaduje hodně úsilí, času, zkušeností a znalostí, ale vyplatí se to. Pokud Guest blogging děláte dobře, můžete se těšit z toho, co vám přinese. A co to je? Jaké jsou přínosy Guest bloggingu?
- Oslovíte širší publikum.
- Navážete novou spolupráci.
- Podpoříte svoji důvěryhodnost.
- Zlepšíte vnímání svého jména a značky.
- Zvýšíte svoji prestiž a autoritu.
- Posílíte autoritu svého webu.
- Zvýšíte návštěvnost svého webu.
- Zapůsobíte i na sociálních sítích.
Zdroje/další informace:
- The decay and fall of guest blogging for SEO
- List of 300+ Websites/Blogs That Accept Guest Posts & Contributions
Hodnocení článku: