Interní linkbuilding je také linkbuilding!

Interní linkbuilding patří k základním SEO faktorům. Je to ta jednodušší složka linkbuildingu, a přesto v praxi často opomíjená. Neprávem! Interní linkbuilding byste měli dělat. A měli byste ho dělat dobře – tak se vyhnete tomu, že interní linkbuilding webu bude bránit vašemu online úspěchu.

Na rozdíl od budování zpětných odkazů na externích webech máte interní odkazy zcela ve své režii, využijte toho. Zdarma a bez většího úsilí získáte mnoho.

Co přináší interní linkbuilding?

  • Interní linkbuilding zlepšuje hodnocení webu u vyhledávačů.
  • Prodlužuje čas, prodlužuje čas, který návštěvníci stráví na webu.
  • Zvyšuje počet navštívených stránek na webu.

Interní zpětné odkazy

  •  Jde o odkazy v navigačním menu, hlavním, příp. vedlejších, bočních nebo v patičce. Menu může být horizontální či vertikální, vždy by však mělo být maximálně přehledné, jednoduché a logické. Odkazy z menu vedou na klíčové stránky webu, anchor text musí být maximálně čitelný a stručný.
  • Jde také o odkazy, které jsou součástí drobečkové navigace.
  • Jde o kontextové odkazy, které vedou na podobné téma jinde na webu. Většinou jsou umístěny přímo v textu/ve článku. Může jít o odkazy na související či poslední články. Anchor text bývá totožný s nadpisem článku, může být delší, ale měl by být především poutavý.
  • Jde o interní odkazy, které mohou být také přímo v textu. Jako anchor se využije konkrétní slovo, fráze či věta v textu, odkaz jinam není nijak oddělený od obsahu dané stránky.

Interní prolinkování článků

Existují automatizované nástroje, ruční výběr, nejlépe výběr autorem článku však bývá přesnější. V ideálním případě je odkaz součástí textu, doplňuje či rozšiřuje dané téma.

Čtenář článku se nesmí nudit ani být zahlcený informacemi, přesto je musí dostat. K tomu může pomoci právě linkování.

Interní provázání článků představuje způsob, jak návštěvníka udržet na webu. Úspěšnost je závislá zejména na tom, jak se podaří daného návštěvníka identifikovat a zacílit nabídku interních odkazů.

Ke každému článku lze připojit tyto kontextové odkazy:

  • odkazy na další související/podobné články
  • odkazy na články stejného autora
  • odkazy na články stejné kategorie
  • odkazy na nejnovější články webu/kategorie
  • odkazy na nejčtenější článku webu/kategorie
  • Případně odkazy na související zboží

Základní pravidla interního linkbuildingu

  • Interní linky by měly být relevantní, přirozené, výstižné, aktuální, poutavé a zajímavé.
  • Každá stránka webu musí být dostupná maximálně přes 3 odkazy z jakékoliv jiné stránky (platí pro malé a středně velké weby). Podmínkou je dokonalá struktura interních linků, propracované menu, promyšlené kategorie a subkategorie, příp. štítky.
  • Na každou stránku webu musí vést minimálně jeden interní odkaz.
  • Nemá smysl odkazovat na bezcenný obsah, který uživateli nic nepřináší.
  • Atribut nofollow je pro interní linky zapovězený.

Zdroj/další informace o interním prolinkování na Moz Blogu.

Hodnocení článku: Uděluji hvězdičku!Pěkné, zaslouží si dvě hvězdičky.Super, tři hvězdičky jsou na místě.Hned čtyři hvězdičky a krůček k dokonalosti.Dokonalé. Maximální hodnocení, maximum hvězdiček. (průměr: 5,00 z 5, hodnoceno: 2x)

O článku
Interní linkbuilding je také linkbuilding!
Název
Interní linkbuilding je také linkbuilding!
Popis
Interní linkbuilding patří k základním SEO faktorům. Je to ta jednodušší složka linkbuildingu, a přesto v praxi často opomíjená. Hurá do interního prolinkování!
Autor
Vydavatel
OMETC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *