Link earning – linkbuilding v roce 2017

Nejde o pojmy, jde o princip. Zatímco se rádoby marketingoví experti budou do krve přít o tom, že „SEO je mrtvé“, „obsah není král“ a „linkbuilding v roce 2017 nemá smysl“, doporučujeme věnovat se spíše praxi než pojmům.

Je pravdou, že linkbuilding ve své původní podobě způsobí více škody než užitku. Dá se však dělat i efektivně a úspěšně, pak mu můžeme říkat i link earning.

Jak to bylo?

Linkbuilding vznikl v době, kdy nikdo nepočítal s jeho zneužitím, ale stalo se. Původní linkbuildeři, spíše spammeři, začali po internetu rozsévat linky hlava-nehlava, protože věděli, že dostanou web ve vyhledávání výše. Pak se však v Google ZOO v roce 2012 zrodil tučňák, který proti tomuto způsobu linkbuildingu výrazně zakročil. Linkbuilding musel změnit svoji podobu, aby měl nějaký smysl.

Jak to je aktuálně?

Pokud se primárně nebudete zaměřovat na tvorbu jakýchkoli linků všude, kde se dá, linkbuilding může být pořád prospěšný. Současný linkbuilding začíná u toho, že máte web, na který stojí za to odkazovat. Pokud se zaměříte na sebe, svůj web, svůj obsah a svoji cílovou skupinu, nemůžete šlápnout vedle, ať již budou mít zvířátka v Google ZOO jakoukoliv podobu.

Pokud budete na linkbuilding nahlížet jako na součást marketingové strategie nikoli jako na způsob, jak obelstít vyhledávače, jistě se to vyplatí. A je celkem jedno, zda svým aktivitám budete říkat linkbuilding, linkbaiting nebo link earning. Pořád jde o linky, resp. propojení, vazby a vztahy…

Co je to link earning?

Link earning je forma linkbuildingu, která funguje i v roce 2017 a troufáme si tvrdit, že bude fungovat dlouhodobě. Zaměřuje se totiž na obsah, který stojí za odkazování. Na ten se zaměřuje také linkbaiting. Jsou to tzv. pasivní formy linkbuildingu, kdy sami netvoříme odkazy, ale usilujeme o to, aby za nás odkazy tvořili sami internetoví uživatelé. Link earning, linkbaiting a linkbuilding, který funguje v současnosti, je založený na content marketingu. Ano, obsah je král.

Přestože se link earning označuje jako pasivní linkbuilding, vyžaduje velmi výraznou aktivitu a komunikaci. Odkaz si v rámci link earningu musíme zasloužit.

Definice link earningu

Link earning dle Stephena Kenwrighta z agentury BRANDED3:

„Link earning je proces, kdy svému příběhu dodáme takovou hodnotu, že média, novináři a blogeři na tento příběh budou odkazovat.“

Stephen dále pokračuje: „Link earning není o tvorbě příběhu, není to ani PR. Nestačí jenom vytvořit hodnotný obsah, na ten totiž lidé sami o sobě neodkazují. Ani v linkbaitingu to nejde samo o sobě. Příběh je třeba rozšířit. Je potřeba vytvořit takový obsah, jehož hodnotu zvýší odkaz na váš web.“

Link earning je propracovanou formou linkbuildingu, kdy dáváte novinářům a dalším influencerům něco, co ocení jejich publikum. Odkaz je pak něčím, co se předává dál jako hodnota pro internetové uživatele.

Zdroj: https://www.branded3.com/blog/what-is-link-earning/

Hodnocení článku: Uděluji hvězdičku!Pěkné, zaslouží si dvě hvězdičky.Super, tři hvězdičky jsou na místě.Hned čtyři hvězdičky a krůček k dokonalosti.Dokonalé. Maximální hodnocení, maximum hvězdiček. (průměr: 5,00 z 5, hodnoceno: 1x)

O článku
Link earning - linkbuilding v roce 2017
Název
Link earning - linkbuilding v roce 2017
Popis
Je pravdou, že linkbuilding ve své původní podobě způsobí více škody než užitku. Dá se však dělat i efektivně a úspěšně, pak mu můžeme říkat i link earning.
Vydavatel
OMETC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *