Linkbuilding aneb digitální PR

Úkolem PR je budovat vztahy. Žijeme v digitálním věku, kdy i PR bude digitální.

Pokud půjdeme s dobou, bude součástí PR i budování vztahů v digitálním světě, tedy nic jiného než linkbuilding.

Tradiční a digitální PR

Zatímco klasické PR se primárně zaměřuje na klasická média, protože ta mají největší možnosti v šíření povědomí o naší firmě, značce či kampani, digitální PR se zaměřuje na digitální média, internetové influencery (social media influencery), blogery, youtubery apod., protože ti mají největší vliv na široké publikum. Nejde o nic jiného než linkbuilding.

Výhody

Výhodou digitálních médií a internetových influencerů je jejich zaměření. Nemají kolem sebe jenom mnoho lidí, mají kolem sebe mnoho lidí obdobných zájmů, názorů a smýšlení. Největším rozdílem mezi klasickým a digitálním PR (linkbuildingem chcete-li) je proto schopnost lepšího cílení.

Tradiční PR se zaměřovalo na média a vztahy s novináři, tiskové zprávy a eventy. Všechno z toho se dá využít i v linkbuildingu. Digitální PR je založené na budování vztahů napříč internetem (linkbuilding), tvorbě obsahu relevantního dané cílové skupině a jeho distribuci relevantními kanály.

Rozdíl mezi klasickým a digitálním PR je také ve schopnosti měření výsledků. Digitální aktivity se dají snáze měřit. Díky měřitelným výsledkům se dají snáze hodnotit, analyzovat a zlepšovat. V internetovém prostředí lépe poznáme, co u cílové skupiny funguje a co ne.

Nevýhody

Na druhé straně se online prostředí nedá izolovat. Lidé žijí online i offline a často to nijak nerozlišují. Rozlišovat nemůžeme ani linkbuilding a PR, protože jsou spolu úzce propojené. Oba nástroje budují vztahy, posilují značku a starají se o to, aby se obsah šířil dál.

Co děláte v praxi?

  • Komunikujete s novináři, internetovými influencery nebo blogery přes sociální sítě? Jste ve spojení s osobnostmi svého oboru, sledujete významné osobnosti na Twitteru a tweetujete tak, aby vás vnímaly? Pak můžete být specialista sociální sítí (social media expert), linkbuilder, ale jste i PR specialista, PR expert, který jde s dobou.
  • Věnujete se guest postingu? Snažíte se o publikaci článků v oborových magazínech, které vám pomůžou budovat vaše jméno a posílí vaši autoritu v oboru? Pak děláte linkbuilding, který funguje, ale také PR.
  • Jste v kontaktu se zástupci médií, ale i dalšími zástupci široké veřejnosti? Píšete pro ně tiskové zprávy nebo jim zasíláte emailový newsletter? Pak to můžete nazývat linkbuilding email marketing nebo také PR.

Digitální PR v podání Daniela Dočekala:

Zdroje, další informace

Uděluji hvězdičku!Pěkné, zaslouží si dvě hvězdičky.Super, tři hvězdičky jsou na místě.Hned čtyři hvězdičky a krůček k dokonalosti.Dokonalé. Maximální hodnocení, maximum hvězdiček. (průměr: 5,00 z 5, hodnoceno: 1x)

 

O článku
Linkbuilding aneb digitální PR
Název
Linkbuilding aneb digitální PR
Popis
Úkolem PR je budovat vztahy. Žijeme v digitálním věku, kdy i PR bude digitální. Budování vztahů v digitálním světě přitom není nic jiného než linkbuilding.
Autor
Vydavatel
OMETC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *