Linkbuilding x SEO x PR (public relations). Je to totéž? Není to totéž?

Linkbuilding, SEO, PR. Na pojmy se v praxi nehraje. Přesto ve firemní praxi najdeme různá oddělení, spolupracujeme s různými agenturami a jsou nám dostupné různé nabídky – s různými pojmy.

PR, SEO, linkbilding. Pokud přijmete fakt, že jsou to úzce propojené obory a podaří-li se vám je provázat i v praxi, získáte mnoho.

Linkbuilding, SEO, PR

Začneme u PR

PR (Public Relations) tady totiž bylo mnohem dříve než všechny ty internety, internetové marketingy, celé SEO nebo linkbuilding. Pojem PR vznikl již na konci 19. století, kdy začala nabývat na významu komunikace, nejenom komunikace uvnitř firmy, ale také komunikace navenek – komunikace firmy s jejími zákazníky, ale nejenom zákazníky. Internet a sociální sítě jsou přitom dnes neužívanějšími nástroji komunikace a také silnými nástroji pro budování vztahů.

PR (Public Relations) jsou v doslovném překladu vztahy s veřejností. Jde o vytváření a zlepšování vztahů s veřejností, kdy veřejností máme na mysli zaměstnance, zákazníky, dodavatele, partnery, veřejné instituce, oborové organizace a mnohé další. Jde o komunikaci, která by měla být obousměrná. Tím se liší od klasických reklamních aktivit.

Bez obsahu to nejde

Tvořit obsah hodný odkazování. Tak zní základní rada na linkbuilding v roce 2017. Pokud se mluví o SEO, první na řadě je Content Marketing. Jenže ve vysoce konkurenčním prostředí samotný obsah (content) nestačí.

Starat se o to, aby se o firmě, značce nebo produktu vědělo. Šířit povědomí o firmě. Tvořit její obraz u médií i široké veřejnosti. To jsou základní úkoly PR. Jinak je to také budování vztahů a činnosti, které vedou k tomu, že se šíří náš obsah dál. Nepřipomíná vám to něco? Ano, tyto úkoly náleží i linkbuildingu.

Heslo současnosti zní: spolupráce

Spolupráce s médii, influencery, experty a osobnostmi svého oboru. To je náplň PR, ale také linkbuildingu nebo SEO aktivit. Pokud se naplní význam pojmu spolupráce, může být výsledkem pouze oboustranný přínos win-win.

Spolupráce je však také vhodným pojmem pro vztahy mezi PR, SEO a linkbuildingem.

Pokud se vrátíme k obsahu, jsou právě PR specialisté na jeho podobu. To PR oddělení by mělo umět vytvářet hodnotné, jasné, srozumitelné a snadno šiřitelné informace. To v PR oddělení bychom měly hledat experty na komunikaci s veřejností, tedy i internetovými uživateli. To PR oddělení by mělo mít vazby na influencery svého oboru a své doby. Do PR oddělení tak mohou chodit pro rady nejenom marketingový specialisté, ale také SEO experti či linkbuildeři. Funguje to i naopak.

SEO může PR pomoci například v tom, že určí, co lidé hledají, co je zajímá a jakými tématy by se firma měla zabývat. Může pomoci naplnit obsah něčím žádaný a aktuálním. Prostřednictvím výstupů internetového marketingu a SEO aktivit můžeme snáze reagovat na aktuální trendy a žhavá témata, i skrze PR aktivity.

Zdroje, další informace

Uděluji hvězdičku!Pěkné, zaslouží si dvě hvězdičky.Super, tři hvězdičky jsou na místě.Hned čtyři hvězdičky a krůček k dokonalosti.Dokonalé. Maximální hodnocení, maximum hvězdiček. (průměr: 5,00 z 5, hodnoceno: 1x)

 

O článku
Linkbuilding x SEO x PR (public relations). Je to totéž? Není to totéž?
Název
Linkbuilding x SEO x PR (public relations). Je to totéž? Není to totéž?
Popis
Ve firemní praxi najdeme různá oddělení, spolupracujeme s různými agenturami a máme různé nabídky – s různými pojmy. Pokud je propojíte, získáte mnoho.
Autor
Vydavatel
OMETC.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *